• zdjęcie 1
  • zdjęcie 2
  • zdjęcie 3
ćwiczenia kręgosłupa lędźwiowego

Ćwiczenia kręgosłupa Skala funkcjonalności

Ćwiczenia kręgosłupa

Najlepszą porą dnia do stosowania trakcji na kręgosłup jest wieczór, przed pójściem spać. Mniejsze po trakcji i podczas snu ciśnienie działające na kręgosłup dodatkowo stymuluje naturalne procesy regeneracji pojawiające się po dobrze przespanej nocy. Uzyskiwany efekt przy regularnym stosowaniu przynosi większą ulgę odciążając cały system amortyzacyjny kręgosłupa. Optymalnie z trakcji można korzystać również rano, najlepiej 15 minut po porannym rozruchu oraz popołudniu, np. po pracy lub w trakcie, jeśli to możliwe.

Przez osoby uprawiające sport zawodowo i amatorsko rozciąganie z Nubax® Trio może być stosowane w rozgrzewce przed treningiem oraz koniecznie po treningu, w celu m. in. zmniejszenia kompresji kręgosłupa. Szczególnie istotne znaczenie mają trakcje po niewskazanym dłuższym czasie siedzenia np. w pracy lub podróży samochodem. Regularne i codzienne rozciąganie się daje wówczas możliwość szybszej regeneracji kręgosłupa bez efektów niekorzystnych zmian zachodzących pod wpływem nasilonych obciążeń.

Ćwiczenia kręgosłupa mają w zamyśle dwa główne cele. Pierwszym jest wykonywanie ruchów o charakterze mobilizacji prowadzących do jego rozciągnięcia, drugim natomiast szeroko pojęte wzmacnianie gorsetu mięśniowego. O ile ćwiczenia mięśni kręgosłupa są dość łatwe do wykonania we własnym zakresie, tak najskuteczniejszą formą elongacyjnych ćwiczeń kręgosłupa mającą za cel jego rozciągnięcie są trakcje. Takie kompleksowe podejście stosowania ćwiczeń kręgosłupa i trakcji gwarantuje sprawność systemu stabilizującego kręgosłup oraz zmniejszenie kompresji wszystkich jego struktur ruchowych.

Ćwiczenia kręgosłupa - pomiar postępów

W celu pomiaru postępu w terapii proponujemy państwu skorzystać z popularnego schematu ułatwiającego obserwację zmian zachodzących w prawie każdej formie leczenia bólu i dolegliwości. Kwestionariusz (do pobrania pod zdjęciem) oparty na systemie punktacji własnego stanu zdrowia może stanowić motywację do systematycznych ćwiczeń, dzięki którym odnotują państwo wzrost jakości życia oraz zwiększenie zdolności poruszania się bez ograniczeń.

INFORMACJE DODATKOWE

logo stopka

KONTAKT:
biuro@nubax.pl
Tel. (+48) 698 645 477

Wszelkie Prawa do treści prezentowanych na stronie zastrzeżone © 2012
Kopiowanie części lub całości zabronione. Prezentowane informacje są poglądowe.